התוויות טיפוליות נוספות

עישון | PTSD | אלצהיימר | אוטיזם | הפרעה דו-קוטבית | כאב כרוני | טרשת נפוצה | מחלת פרקינסון | שיקום משבץ מוחי | סכיזופרניה

עישון

מאושר FDA, CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

במדינות מפותחות 85% ממקרי המוות מסרטן בקרב גברים קשורים לעישון. לפי הערכות, 40-45% מכלל סוגי הסרטן, בנוסף ל-90-95% מכלל סוגי סרטן הריאות יש קשר כלשהו עם עישון. עישון הורג כ־6 מיליון בני אדם ברחבי העולם בכל שנה שהם כעשירית ממקרי המוות מדי שנה בעולם. העישון גובה בכל שנה 8,000 קורבנות בישראל בלבד ומגדיל את הסיכון לחלות ב־12 סוגים שונים של סרטן.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל, בטוח ולא פולשני המאפשר גמילה מעישון על ידי גירוי אלקטרומגנטי המופעל על נוירונים באזור המוח האחראי להתמכרויות וכך מוריד או מפסיק לגמרי את השתוקקות לסיגריות. הטיפול הנ”ל הוא הטיפול השלישי של BrainsWay, אשר קיבל אישור FDA ויעילותו הוכחה במחקרים קליניקיים בכל העולם.

https://www.brainsway.com/treatments/smoking-addiction/



PTSD

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

כשאנו חווים אירועי חיים מצערים או מפחידים, טבעי שנגיב בתחושת כעס, בלבול או דאגה. למרות הקושי, הרגשות האלה בדרך כלל חולפים תוך חודש-חודשיים. הפרעת דחק פוסט-טראומטית – או PTSD – הינה מצב שבו תחושות אלו הופכות קיצוניות ואינן מרפות במהלך הזמן.

ההערכה היא כי PTSD משפיע על כשליש מהאנשים שחווים חוויה טראומטית, ואף יכול להתפתח שנים לאחר שהאירוע הטראומטי התרחש.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל בטוח ולא פולשני, אשר נועד לווסת את אזורי המוח הקשורים ל-PTSD, ומסייע לחזור לשגרה ולתיפקוד מלא.

https://www.brainsway.com/treatments/post-traumatic-stress-disorder/


אלצהיימר

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

אלצהיימר (AD) היא סוג של דמנציה הגורמת לבעיות בזיכרון, בחשיבה ובהתנהגות (כ-60% – 70% מכלל חולי הדמנציה). הסימפטומים בדרך כלל מתפתחים לאט ומתחזקים עם הזמן, הופכים לחמורים ופוגעים אנושות בשגרה היומיומית. אלצהיימר הוא גורם המוות השישי בארצות הברית. תוחלת החיים הממוצעת אחרי אבחנתו היא 4-8 שנים.

על פי ההערכה, בישראל עומד מספר חולי אלצהיימר ומחלות דמנציה אחרות על כ-120,000 איש ואישה. טיפולים תרופתיים עכשוויים לטיפול ב-AD כולל מעכבי כולינסטרז וממנטין יעילים באופן חלקי ביותר בשימור התפקוד הקוגניטיבי.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל בטוח ולא פולשני לשיפור הקוגניציה של חולי אלצהיימר. הגרייה האלקטרומגנטית המשפעה על פעילותם של תאי עצב במוח, מגרה אותם ומסייעת בשיפור הסימפטומים של מחלה זו.

https://www.brainsway.com/treatments/alzheimers-disease/


אוטיזם

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

אוטיזם (ASD) הינו לקות התפתחותית מורכבת המופיעה בדרך כלל בשלוש השנים הראשונות לחיים כתוצאה של הפרעה נוירולוגית המשפיעה על תפקודו התקין של המוח. אוטיזם מאופיין בשלושה סוגים של סימפטומים: מחסור באינטראקציה חברתית, קשיים בתקשורת מילולית ולא מילולית, קשיים בוויסות חושי, ולקויות קשות בתחומי עניין ופעילויות. אוטיזם משפיע כיום על כ-1 מתוך 60 ילדים בארה”ב.

לגבי שכיחות האוטיזם בארץ אין נתונים סטטיסטיים רשמיים, אך הנתונים העדכניים ביותר של הביטוח הלאומי אודות מקבלי קצבת ילד נכה בגין אוטיזם (שלא כוללים בהכרח את כלל המאובחנים עם אוטיזם), מצביעים על שיעור של מקבל קצבה אחד לכל 187 לידות.

קיימות כיום מעט מאוד טיפולים יעילים באוטיזם ולא פותחו תרופות שיכולות לסייע בטיפול בהפרעה זו.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל, בטוח ולא פולשני אשר עשוי לשפר היבטים נוירופיזיולוגיים, נוירופסיכולוגיים וקליניים של האוטיזם.

https://www.brainsway.com/treatments/autism-disorder/


הפרעה דו קוטבית – השלב הדיכאוני

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

הפרעה דו קוטבית מאפיינת מטופלים העוברים בין מצב של מאניה למצב של דיכאון לסירוגין. פרקים מאניים מאופיינים בדרך כלל בתקופות של אנרגיה גבוהה, אימפולסיביות קיצונית, אופוריה, חוסר יכולת להתרכז, ונטייה חריגה לעסוק בהתנהגות מסוכנת (למשל הימורים). ופרקים של דיכאון דומים מאוד לדיכאון מז’ורי – חוסר היכולת להפיק הנאה מפעילות שהביאה הנאה מקודם, התרחקות מאנשים, הסתגרות, מחשבות אובדניות ועוד.

טיפול תרופתי ופסיכותרפיה הם כיום הטיפולים העיקריים לשלב הדכאוני של הפרעה דו קוטבית, אך לחולים מסוימים ישנם תסמינים עמידים לטיפול, או שהטיפול התרופתי גורם לתופעות לוואי קשות מאוד.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל, בטוח ולא פולשני אשר מקל על הסימפטומים של השלב הדיכאוני של ההפרעה הדו קוטבית על ידי איזון תפקוד של אזורים שונים במוח באמצעות גרייה אלקטרומגנטית.

https://www.brainsway.com/treatments/bipolar-disorder/


כאב כרוני

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

17%  מאוכלוסיית העולם סובלים מכאב כרוני, הנובע משינויים פיזיולוגיים המתחוללים בגוף בעקבות מחלה כרונית, כמו מחלות מפרקים ומיגרנות, המפעילות את מערכת הכאב באופן קבוע ומתמשך.

למעט הסבל הגופני, תסמונת כאב כרוני מערבת גם קושי רגשי. התמודדות עם כאב ארוך טווח, על ההגבלות התפקודיות הכרוכות בו (תנועה, עבודה שינה ועוד), עשויה לגרום להידרדרות נפשית, תחושות של ייאוש וכעס ואף התפתחות של הפרעות נפש כמו דיכאון וחרדה.

הטיפול השכיח בכאב כרוני הוא טיפול תרופתי. טיפול זה נמצא כיעיל בהתחלה, אבל לאורך זמן עשוי לגרום לתופעות לוואי קשות הגורמות סבל והתמכרות. טיפולים אחרים מערבים תהליכים פולשניים הכרוכים בסיכונים ניתוחיים.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל, בטוח ולא פולשני לטיפול בכאב כרוני. במהלך הטיפול מתבצע גירוי על ידי שדה אלקטרומגנטי של אזורים במוח ורשתות עצביות הקשורים לכאב כרוני, אשר מסייע לשכך כאבים.

https://www.brainsway.com/treatments/chronic-pain/


טרשת נפוצה (MSC)

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

טרשת נפוצה (MSC) היא ההפרעה האוטואימונית הנפוצה ביותר כיום הפוגעת במערכת העצבים המרכזית. הסיבות להתפרצות המחלה עדיין לא ברורות, ולכן לא ניתן למנוע אותה או לטפל בה באופן יעיל. כ-2 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מהפרעה זאת.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול יעיל, בטוח ולא פולשני לטיפול בסממני טרשת נפוצה. במחקר שבוצע על ידי ברינסווי עולה כי חולים הסובלים מטרשת נפוצה הראו שיפור משמעותי במדדי עייפות ותסמיני דיכאון, לאחר טיפול של 6 שבועות באמצעות טיפול ברינסווי (גרייה מוחית מגנטית עמוקה Deep TMS). במחקר נוסף עלה כי טיפול ברינסווי הוביל לשיפור משמעותי הן במהירות והן במשך יכולת ההליכה בחולי טרשת נפוצה.


מחלת פרקינסון

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

פרקינסון הינה הפרעה ניוונית הנגרמת על ידי ניוון בתאים המייצרים דופמין באזור הרלוונטי במוח. הירידה בדופמין מובילה לתסמינים מוטוריים המאופיינים ברעד במנוחה, נוקשות, קשיי ריכוז וחסרי איזון. בנוסף לתסמינים מוטוריים, פרקינסון כולל גם תסמינים שאינם מוטוריים הכוללים ליקוי קוגניטיבי, דיכאון, הזיות, מאפיינים אוטונומיים ובעיות שינה. וההערכה היא כי 6-10 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מהמחלה, והיא מופיעה בכ-2-3% מהאוכלוסייה מעל גיל 65.

טיפול תרופתי במחלה הוא לעתים בעל תופעות לוואי קשות מאוד, ולא מספיק יעיל.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול בטוח ולא פולשני לטיפול במחלת פרקינסון. הטיפול מבצע גירוי אלקטרומגנטי של אזורים במוח ורשתות עצביות הקשורות לפרקינסון ומביא לשיפור משמעותי בתסמינים.

https://www.brainsway.com/treatments/parkinsons-disease/


שיקום משבץ מוחי

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

שבץ מוחי הוא אובדן תפקוד המוח עקב הפרעה באספקת הדם למוח. הפרעה זו נובעת מאיסכמיה (חוסר זרימת דם) או מדימום. כתוצאה מכך, האזור הפגוע במוח אינו יכול לתפקד כרגיל, מה שעלול לגרום למחסור מוטורי בגפה אחת או יותר בצד אחד של הגוף, כישלון בהבנת דיבור או ניסוחו, או ליקוי ראייה בצד אחד של שדה הראייה. שבץ מוחי הוא הגורם השכיח ביותר לנכות בקרב מבוגרים בעולם המתועש. כ-750,000 אנשים בארצות הברית ומיליון אנשים באיחוד האירופי לוקים בשבץ מדי שנה.

טיפולים שנועדו להחזיר כל תפקוד אבוד נקראים שיקום שבץ מוחי, המבוצע באופן אידיאלי ביחידות שבץ ייעודיות ומערב אנשי מקצוע בתחום הבריאות ובתחומי הטיפול בדיבור ושפה, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. יש להתחיל בשיקום אירוע מוחי במהירות האפשרית. השיקום יכול להימשך בין מספר ימים ועד למעלה משנה. מרבית השיקום מתבצע במהלך החודשים הראשונים, “חלון ההזדמנויות” שנחשב רשמית על ידי יחידות השיקום הממלכתיות בארה”ב ואחרים בעל אורך של חצי שנה בלבד, עם מעט סיכוי לשיפור נוסף לאחר מכן.

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול בטוח ולא פולשני המפעיל גירוי מגנטי לשיקום משבץ מוחי. הטיפול מבצע גירוי אלקטרומגנטי של אזורים במוח ורשתות עצביות המושפעות משבץ מוחי, ומביא לשיפור משמעותי של מצב החולים.

https://www.brainsway.com/treatments/post-stroke-rehabilitation/


הסימפטומים השליליים של סכיזופרניה

מאושר CE ואמ”ר (משרד הבריאות בישראל)

סכיזופרניה היא הפרעה נפשית קשה, אשר פוגעת ביכולת להבין ולפרש את המציאות. היא באה לידי ביטוי – בדרך כלל – בהזיות, במחשבות שווא וכן בהפרעות בהתנהגות ובדרך החשיבה.

שיעור השכיחות של סכיזופרניה באוכלוסייה הכללית עומד על כ־1%, כלומר אחד מכל 100 בני אדם.

נהוג לחלק את התסמינים של סכיזופרניה לתסמינים חיוביים (הזיות ומחשבות שווא) ותסמינים שליליים:

  • הזנחה עצמית.
  • חוסר עניין במה שקורה בסביבה הקרובה והרחוקה.
  • קהות רגשית.
  • הימנעות מקשרים חברתיים.
  • חוסר מוטיבציה.

נוסף על כך מתבטאת סכיזופרניה בתסמינים קוגניטיביים (הפרעות בחשיבה):

טיפול הגרייה המגנטית המוחית העמוקה Deep TMS של BrainsWay הינו טיפול בטוח ולא פולשני המפעיל גירוי אלקטרומגנטי לטיפול בסימפטומים השליליים של סכיזופרניה. הטיפול מבצע גירוי אלקטרמגנטי של אזורים במוח ורשתות עצביות האחראיים לתסמינים השליליים של סכיזופרניה ומביא לשיפור משמעותי לחולים.